I dagarna så aktualiseras saknaden extra mycket.
Saknaden finns i allt och överallt, när jag handlar och
kommer på mig själv med att fundera över om mamma 
behöver något och när jag tittar på färska blommor som 
jag alltid köpte så hon hade färska blommor hemma.
Köper färska blommor och sätter i minneslunden
till henne 💜.
 
Saknaden finns på många sätt och känns i livet
genom den konkreta saknade av en person
men också saknaden av annat som vi tappat genom
livet såsom vänner och familj, saknaden av
ork, saknaden av det "normala" livet, saknaden
av stöttning, saknaden av lugn och avkoppling,
saknaden av att slippa oroa sig m.m.
 
Men i saknaden kommer även känslan av
ödmjukhet och lycka. Lycka som i att jag 
har en älskad man, fantastiska döttrar, vi är 
alla förhållandevis friska osv. Ödmjukhet känner jag
genom att jag har lärt mig så mycket om mig själv
och andra genom Sagas svåra och jobbiga 
funktionsnedsättningar. Det finns mycket att
ta till sig och glädjas åt trots allt och det skänker 
mig både lycka och stor ödmjukhet över livet.
 
Ta hand om er och varandra i
dagar som dessa.
All lycka och mycket kärlek.
          
 
 

1 kommentarer

Maria

05 Nov 2015 23:52

Sebastian är på väg till akuten nu. 3 natten med magsmärtor. Kan vara medicinen.

Svar: Kan inte koppla ihop vem du är men många många styrkekramar till dig 💜💜💜
Ann Andersson

Kommentera

Publiceras ej