Känner mig ledsen, besviken o ensam just nu. Ingen bra o härlig känsla. En känsla jag inte vill ha...
 Blir stressad o ledsen för det minsta lilla. Känns som om alla bara kan göra det dom känner för, behöver inte ta hänsyn till andra än sig själva, kanske den man lever med men annars inte. 
Så många vänner, eller sk vänner, som under åren sakta försvunnit för att vi inte orkar, mäktar med att umgås, att vi inte kan umgås på det "vuxna" sättet då vi har Saga och kommer ha vårt älskade hjärta alltid (som att vara småbarnsförälder). Tyvärr blev det värre efter att Jörgen fick sin hjärtinfarkt med allt vad det innebar. Har haft svårare att känna att vi har stöttning och socialt kontaktnät efteråt. Men vi kämpar på och klarar oss, det har vi gjort under alla år, under hela våra liv egentligen... Ibland är det bara så att ledsamheten över detta kommer.
 
Själva har vi allt att ta hänsyn till i livet, dygnet runt finns det i huvudet, kropp och själ. Kan aldrig släppa taget fullt ut, är alltid "back-up" med telefon i handen... Vår älskade Saga finns, vilken vi aldrig skulle vilja vara utan, hon förgyller vårt liv så oerhört, men hon behöver oss hela hela tiden. Det gör jag så gärna men ibland kommer tanken att bara kunna göra utan planering, för det väntade men också det oväntade, backup planer för det värsta scenariet. 
Rädslan att något allvarligt ska hända, allvarligare än det som händer dagligen, att vi förlorar henne genom sudep eller annat, tankar jag inte vill tänka men ibland så kommer dom och det är den vardag vi lever i hela tiden. 
 
Försöker att hela tiden förstå och se att andra kämpar på med sitt och att vi klarar oss och har det helt ok, 9 av 10 gånger går det bra och jag känner stor tacksamhet över livet och mina nära och kära, den 10:e gången hamnar jag i denna ledsna känsla som jag inte alls är stolt över... har god hjälp av den massagehealing och meditation som jag går på ngn gång i månaden, där jag stärks i mig själv och ser att allt inte ligger hos mig. 
 
Jag är tacksam och jag känner stor ödmjukhet för livet och dess olika skeden
TACK