Det är vad jag känner just nu. Det beror på många saker i livet. Men den största tacksamheten känner jag över lyckan att få hålla på med familjehelger i Svenska Epilepsiförbundet. Dessa familjehelger för familjer med barn som har epilepsi är något som verkligen behövs för dessa familjer men också för att visa på att dessa barn med epilepsi behöver bli sedda och hörda för den de är och inte ses som något annorlunda. De är precis som vilka barn som helst, de är ett barn med epilepsi inte epileptikern den och den...
 
Men största känslan av ödmjukhet fick jag idag när det kom en så vacker bukett från en av de familjer som jag träffade för ett par veckor sedan på en familjehelg. De skickade den till oss, hela familjen Andersson, med tack för helgen. Tänk att få uppleva detta, trodde aldrig det för jag ser inte detta arbete med dessa helger som något speciellt, jag ser det som något som jag vill göra för att stötta andra familjer där vi inte fick stöttning när Sagas epilepsi började och sedermera eskalerade. Detta arbete är något som ger mig så mycket tillbaks...
 
Jag känner som sagt var stor tacksamhet och ödmjukhet över livet just nu och jag känner att mitt liv har gett mig så mycket glädje, sorg, lycka, hopp, förtvivlan, tacksamhet, ödmjukhet, vänner, "ovänner", tillit, eftertanke, insikt, osv över tid och jag tror att det kommer fortsätta med det framöver också. Den healingmassage som jag regelbundet går på har även den skapat ett lugn och eftertanke i mig som ger mig, känner jag, en styrka inombords som jag ej har haft tidigare. Mitt liv har så här långt varit fyllt av sk misslyckanden, skuldkänslor, påtaget ansvar, burit mångas problem osv. Och jag kommer säkert att falla i de fällorna gång på gång framöver men jag tror att jag för varje gång jag gör det så kanske jag tar mig tillbaks något snabbare och mer tillitsfull över livet. 
 
Önskar att ni kan känna denna tacksamh och ödmjukhet
över livet och vad det har att ge oss alla. 
Vi har alla våra olika "bekymmer" som vi tvingas
leva med på ett eller annat sätt med det kan även berika
livet genom att vi lever med det istället för att kämpa mot det.
(vet att det absolut inte är någon lätt uppgift men jag
vet också att det hjälper).
Önskar er alla all lycka.

Kommentera

Publiceras ej