En vecka som absolut inte är som vanliga veckor här hemma hos oss. Det är tomt tomt tomt... Saga är på det första av sina två sommarläger, Sötåsen Summercramp (summercramp.blogg.se), jag och Jörgen valde att vara hemma detta år vilket gör att det är extra konstigt. Jörgen jobbar hel dagarna så jag är själv hemma på dagarna så det blir extra tomt då. 
 
Jag försöker fördriva dagarna med att jag ligger kvar i sängen på morgnarna och läser och kanske somnar om, bara det en superlyx i vårt hus, sedan kan jag duscha på morgonen,  också det en superlyx att kunna göra det när jag själv vill, sedan blir det frukost med morgontidningen i lugn och ro. På det en pronomenad med hunden utan att behöva vänta in Jörgen att han kommer hem eller att någon annan kommer och går ut med hunden. Ni ser LYX i varje steg... Så här långt helt ok men sedan blir det svårt att hitta på saker kan jag känna. Ingen som jag måste kolla hela tiden, ingen som frågar/sjunger/behöver hjälp/är hungrig/får anfall/mår dåligt osv... Vadå det är väl vardag när man har en snart 17-åring att inte behöva göra allt detta kan en del tänka, men inte hos oss, här är det vardagen allt det jag skrev och mer därtill.
 
Idag har jag dock fördrivit förmiddagen med att prova på något som jag var lite skeptisk och "rädd" inför. Har provat/varit på Healingmassage. Det var en mycket spännande upplevelse som jag ska prova några gånger till innan jag bestämmer mig för vad jag på riktigt tycker. Hon kände vissa saker i min kropp, som hon inte visste om innan, som faktiskt stämde. Jag kände saker i min kropp som hon sa att är man något öppen redan första gången så kan man känna på många olika sätt, alla känner olika saker. Jag kände så hon sa att det har gjort nägot med mig... Spännande! Men det som var starkast var att hon under healingen såg en kvinna, kort och satt med grått bakåtkammad kort frisyr som nynnade på "Sov du lilla videung..." Har inget direkt minne av det men allt annat stämmer in på min kära mamma som gick bort i december... Hon sa att kvinnan hälsar att hon finns hos och med oss och vakar över oss och Saga, när Saga mår dåligt nynnar hon sången för Saga (hon sa att när Saga vrider sitt huvud mot vänster som hon ofta gör inför anfallen så finns hon där). Hon sa även att jag bär så mycket på mina axlar...
Vet inte vad jag ska tro och känna kring detta men vad jag vet är att jag sedan några år tillbaks tror på att det finns skyddsänglar kring Saga. Hur som helst var det starkt att hon säger sig sett någon som troligtvis är min kära mor, barnens mormor som säger att hon finns runt oss och skyddar oss. Hon hade även sagt att hon har det bra nu och inte längre ont... Älskade mamma, tack för att du funnits för oss under alla år och att du finns runt oss nu 💜.
Så nu sitter jag här och skriver av mig lite och försöker smälta denna upplevelse. Resten av veckan blir det att se vad den har att bjuda på. Lite shopping kanske och mycket läsning och laddande av energi och på fredag tillbaks på healingmassage. Sedan hämtning av vårt hjärta på lördag. 
Kramar till alla
💜💜💖💖💜💜

Kommentera

Publiceras ej