Just nu är jag i en fas där jag måste stänga av mycket i livet, inte mycket som jag kan stänga av men en del går... 
Orkade t.ex inte gå iväg och fira en av våra bästa vänner i söndags, det gjorde ont men vi var båda i så dålig form så vi var helt tvugna att säga ifrån. Både min man o jag är helt slut, men vi backar från sånt vi kan backa på så kommer vi väl i fas snart igen. Många av mina "Epilepsivänner" har det jobbigt nu också och det känner jag också av, vill så gärna finnas för er därute, stötta er och kämpa tillsammans med er. Att inte riktigt orka det tynger också mitt hjärta. Men jag har en härlig familjehelg, som jag för fullt planerar just nu, framför mig, det är också tungt i perioder men det ger energi också. 
 
Saga är på väg in i nästa  skov igen och det är nästan på dagen tre veckor sedan det senaste startade. Den lite lugnare dryga veckan som är mellan räcker ibland för oss alla att hitta ny kraft men denna gång gjorde det inte det för mig. Är inne i en fas där jag går med konstant oro och på nätterna har jag katastofdrömmar och ligger vaken med ångest och oro flera timmar. Gråter för inget eller allt, gråter när Kalla vinner guld och för andra glädje/sorg/lyckostunder som jag läser/ser/hör om... Men det kanske är renande för själen, måste se det positiva i det som händer runt mig nu. Min hem är min borg just nu, då är det skönt att jag trivs och finner lugn här hemma.  
 
Försöker se framåt och tänka på de positiva och givande saker som väntar, såsom att jag och min man ska gå på Flashdance, det ser jag så mycket fram emot. Familjehelgen är en stor positiv aktivitet som jag ser fram emot, att tömma min mammas saker är också något som vi snart ska göra och det kommer lätta på mycket och att kunna göra den slutliga bouppteckningen blir också något som kommer lätta upp trycket som jag går med som skapar denna oro. Som ni ser så tror jag mig veta vad som skapar en del av denna känsla.
Det jag inte kan påverka och göra något åt är Sagas epilepsi så därför så är jag väldigt känslig när annat är i "oreda" runt omkring mig...

Kommentera

Publiceras ej