Har äntligen kommit igång med något som är bara mitt och för mig. Har länge länge försökt hitta något och framförallt komma igång med något som ger mig energi och låter mig släppa tankarna på allt annat för en liten stund. Sydde mycket,  i stort sett allt,  när äldsta dottern var liten och fortsatte med det under några år men sedan Saga blev dålig har inget blivit sytt, inte ens gardiner. Fick i julklapp ny symaskin av min älskade man och har laddat sedan dess med att leta och köpa mönster och i helgen köpte jag lite tyger. Har en härlig dotter som älskar klänningar så det kommer jag börja med. 
Här är mönstret ritat och utklippt, kändes så härligt att bara stå där och få göra det som jag vet sedan tidigare att jag bara älskar och njuter av. 
 
Inser att vi alla behöver något för oss själva och eftersom jag har provat så många gånger att boka in mig på chi gong, gympa och andra aktiviteter och har lyckats gå en, två och ibland tre gånger men sedan så har Saga varit dålig, har inte kunnat komma iväg eftersom Saga inte kan lämnas själv, eller  så har jag varit i så dåligt skick att jag inte orkat ... En del kan tycka "dåliga ursäkter" men med en dotter med terapiresistent epilepsi och andra funktionsnedsättningar så är det omöjligt att komma iväg och även omöjligt att bara bestämma sig för att göra eftersom en annan person är beroende av mig på ett helt annat än vad vår äldre döttrar någonsin har varit. Kan aldrig, och då menar jag ALDRIG, lämna henne ensam.
 
Men nu, nu händer det (hoppas jag) som jag behöver. Egna, om än så korta, stunder där jag bara kan släppa allt och samtidigt skapa något...
 
Många kramar och mycket lycka
och ta hand om er så gott ni kan 
i det liv ni lever. Vi gör alla
så gott vi kan och utifrån våra
egna förutsättningar - glöm aldrig det.

1 kommentarer

åsa

13 Feb 2015 07:10

Så härligt att höra Ann. Hur mycke man än älskar sina barn så behöver man få lite egen tid ibland. Kram

Kommentera

Publiceras ej