Veckan som gått sedan jag skrev senast har varit intensiv och händelserik. Som många säkert redan sett så slog Saga lös båda sina framtänder i en droppatack på lördagsmorgonen, Jörgen tryckte upp tänderna igen och det var nog en del i att de gick att rädda. Dagen fortsatte  med besök på akuttandläkaren där de kollade av rötter osv, de stabiliserade tänderna genom att limma ihop framtänderna och sa hej då med orden "bara flytande föda i minst en vecka" som blev ca 2 veckor när vi var hos hennes ordinarie tandläkare. Saga är som vanligt en stor kämpe och har inte klagat en gång under denna vecka...
Dagen fortsatte med julfest i Stockholm hos morfar, saga krampar o sover bort den eftermiddagen och så söndagen då vi minns min kära mamma lite extra. Veckan har gått sin vanliga gång med allt vad vår vardag innehåller.
 
Saga och assistenten har gjort en egen julsång som de sjöng på musiklektionen på skolan som jag fått skickat till mig, försökte få med den här men jag tror inte jag lyckades med det...   (kan skicka med sms till er som ev vill höra, 😊😊)
 
Idag så har vi gjort julgodis som började så bra men slutade med en stor t-k kramp som jag hann fånga upp innan nedslag på golvet...
 
                    
 
Jullovet har börjat och det är ett behövligt lov denna gång. Saga har denna termin, till skillnad mot tidigare, haft flera dagar i skolan och med hela dagar från start på morgonen till avslut på eftermiddagen. Hon trivs och det märks att hon har "hamnat rätt" nu. Vi har hittat en assistent som passar mycket bra och som vi trivs med och framförallt Saga trivs med och har riktigt kul med. Nu håller vi tummarna att hon blir kvar ett tag...
 
Nästa vecka är det jul och jag kan för första gången på många många år säga att jag är klar redan, så skönt. Saga ska iväg med assistent och köpa julklappar på måndag och sedan blir det lite julmys för dom på tisdag sedan har vi huset för oss själva, bara familj och vänner, fram till efter trettonhelgen och det är skönt även fast assistenter är guld värda för Saga och oss så när vi är bara hemma så känns det som privatlivet blir lite stukat...
 
Veckorna kommer gå fort under jullovet, snart nog är det skola igen så det gäller att ladda ladda och ladda batterierna för oss alla. Vila och avkoppling i den mån det går är det som jag/vi ska ägna oss åt dessa dagar. Njuta av dagarna och vårt hem i sällskap av döttrar och familjemedlemmar som kommer på besök. 
 
Önskar er alla all lycka
och glädje över julhelgen. 
Ta hand om varandra och 
gör allt för att ni ska kunna 
få en vilsam och mysig helg.
GOD JULkramar

1 kommentarer

Sandra

19 Dec 2015 16:24

Ni är såna kämpar 💕 Saga är en riktigt kämpe! Jag hoppas ni får eb trevlig jul och att ni lan njuta lite extra tillsammans med enbart familjen ❤️
Kramar från oss i Lysekil 💜

Svar: Tack snälla du 💜 Ni är också kämpar, Isabelle, ni båda och alla syskonen... Ha en skön och vilsam jul utifrån de förutsättningar ni, och vi, har. Många varma kramar 💕
Ann Andersson

Kommentera

Publiceras ej