över helgen har vi tagit oss. Skönt att vara hemma lite och få sova i sin egen säng.
Saga har haft en del kramper sedan vi kom hem också och även epistatus har vi fått ge men ändå så överväger det ändå att vara hemma lite.
Hennes allmäntillstånd har förbättrats något men det är ännu för tidigt att tänka att det har vänt för det är bara de senaste dagarna som det sakta har blivit bättre. Obalansen och motorikförsämringen finns fortfarande kvar men vakenheten har blivit lite bättre. Ett eeg gjordes i torsdags och vi fick, innan vi åkte hem, ett kort besked om hur det såg ut och det hade blivit värre... Känns ju inte kul men vad det innebär för Saga vet vi inte ännu då vi ska träffa Sagas behandlande läkare i början av veckan (hoppas vi) och han är ju den som ger oss den mest "riktiga" informationen och det är endast han som ordinerar ev. förändringar i behandling osv. Så tillbaks till sjukhuset i morgon eftermiddag för att förhoppningsvis träffa läkaren redan på måndag morgon...
 
Just nu håller jag på att förbereda en del inför föräldrahelgen som är om tre veckor. Jag ser verkligen fram emot att träffa de föräldrar som har anmält sig, det är så givande att träffa andra i liknande situation och funderingar. Mitt i allt jobbiga som vi dagligen har och går igenom så finns det ändå många många ljusglimtar i livet och föräldrahelgen är en av dessa. Livet är härligt och jag gör allt för att inte fastna i det jobbiga.
Många kramar till er alla som följer oss i bloggen.
Ha det så gott och var rädda om varandra.

5 kommentarer

Tina

19 Jan 2013 17:42

Åh! Nu håller vi tummar som aldrig förr att det sakta, sakta vänder uppåt!!!
Ang föräldrahelgen- visst är det just det; en helg för föräldrar? Jag har ju F då, det är skälet till att det inte funkar. Glömde..
Kramar i mängder!!!

Inger Sällström

19 Jan 2013 20:15

Jag ser också så mycket fram emot att träffas och är glad att du orkar och vill planera den helgen! Hoppas ni får träffa läkaren på måndag och att han kan förklara vad som sker och framförallt att det ska vända och bli bättre med er lilla ängel Saga! Många kramar

Torun

20 Jan 2013 10:40

Hoppas ni får träffa läkaren first thing måndag morgon och att han har nåt bra att säga.
Otrorligt att du mitt i allt detta orkar och hinner planera för föräldrahelgen, jag är stum av beundran. OCh skulle så gärna komma, men behövs tyvärr här hemma. Kramar

Anonym

20 Jan 2013 17:31

Tusen kramar till er! Hoppas ni haft det skönt hemma och att läkarna ger er bra svar på måndag!!
Jenny (Linn)

Erika

21 Jan 2013 19:54

Hej! Var in och tittade på din blogg. Jag har också epilepsi och därför är det intressant att läsa andras bloggar men lite samma "tema". Jag har haft epilepsi sedan jag var 9 år och idag är jag 30. Gå gärna in och kolla på min oxå. Hoppas det är okej om jag sätter in din blogg på min länk-lista. Tar bort den igen om du inte vill vara med. :) Ha en bra dag och en bra forts. på veckan!

Kommentera

Publiceras ej