Så kan man sammanfatta vår dag i Göteborg igår. Det var en härlig resa med helt underbara Saga och hennes fina klasskamrater och lärare. Men den blev farligt jobbig för Saga...
 
Här är vi på väg ner med tåget till vårt äventyr i Göteborg och besök på Universeum, och spårvagnsresa som också var spännande. Det är verkligen ett riktigt äventyr att åka med en klass på tåg, spårvagn och besök på det stora Universeum. Alla barn var så pirriga och fnittriga inför denna dag - så även Saga trots att hon startade morgonen med kramper och akutmedicin. Men vi skulle bara med och det fick gå som det ofta gör...Bra fast på vårt sätt.
Hon fick toniska kramper på tåget som inte gav med sig så efter ca 5 minuter blev det återigen en akutmedicindos, allt fungerade bra och hon kämpade på. (efter krampen så flyttade hon så hon satt bredvid mig). Den största utmaningen på tåget var att hon behövde gå på toa innan kramperna gett med sig helt. Men vi klarade även det, Vi var som sardiner inklämda på toaletten och satt och väntade in kramperna så vi kunde ta oss därifrån mellan kramperna. Men allt gick bra ♥ och mycket för att Saga är en sån kämpe.
Vi kom fram till Göteborg och gick med raska steg mot spårvagnen...
Här är en sliten och trött tjej som väntar på spårvagnen men resan gick bra och väl framme vid Universeum så började allt det spännande, hissar, regnskog, höjdrädda barn, nyfikna barn, dinosarieguidning och mycket annat. Saga satt hela tiden i rullstolen för orken att gå fanns inte för mer än enstaka stunder. Och det är jag glad för för annars hade vi nog inte kunnat genomföra hela dagen, hon fick en tonisk kramp i rullstolen som om hon inte suttit så hade hon åkt i backen mitt i regnskogen och betonggolvet (kan bara se framför mig vad som kunde ha hänt).
Men det innebar ju att vi fick åka hiss mellan planen och "missade" en del men det gjorde inget för bara det att Saga kunde vara med och delta på sitt sätt är stort för henne och oss.
Efter lunch var det dags för dinosarieguidning på taket av Universeum. Men precis innan de skulle gå så kom nästa toniska kramper och även den fick jag bryta med epistatus efter 9 minuter för den inte gav med sig. Så nu var det en ännu tröttare tjej men hon skulle vara med - fanns inget annat alternativ för henne även fast jag försökte att vi skulle vila i ett vilrum som fanns men icke!!
Efter dinosarierna så var det dags för spårvagn och tåg hem igen och på tåget hem var jag riktigt nervös att hon skulle få ytterligare kramper precis när vi skulle gå av (tåget skulle ju fortsätta så det är ett snabbt stopp) för när det är såna här dagar så "brukar" det vara ca 4 timmar mellan kramperna och det var i tid dags då. Men vi klarade oss av tåget och till bilen men på väg hem så kom kramperna och ytterligare epistatus. Så det var en oerhört sliten men mycket mycket nöjd tjej som kom hem och berättade så mycket hon kom ihåg för pappa Jörgen.
Jag var skeptisk till att åka med Saga på denna resa eftersom hon innan onsdag hade haft fyra dagar utan någon stort och då vet vi vad som kan komma närsomhelst. Men samtidigt kan vi inte avstå bara för ifallatt. Trots allt som hände så är jag och min man glada att vi åkte för nu har vi sett att jag/vi klarar detta bara man har någon fler vuxen med sig i gruppen. Jag hade i detta fall de två lärarna i klassen som stöttade mig i det mest akuta... De är underbara ♥. Och det är i det mest akuta som det är skönt att ha någon till i närheten men sedan är det inga konstigheter att vara själv. Vi är så nöjda med dagen - dock oerhört sliten i går kväll och idag känns det att det var en jobbig dag. Men genom att Saga är den hon är så går allt här i livet att lösa.
♥♥♥♥♥ Kram alla ♥♥♥♥♥

2 kommentarer

Jenny

27 Sep 2012 17:05

Fantastiskt att du åkte! Har liksom inga ord.... KRAM!

Malin

27 Sep 2012 17:28

Ni är helt fantastiska

Kommentera

Publiceras ej