Idag har Sagahjärtat haft en så bra skolstart. Hon har fått vara pigg hela dagen och hon har lekt och hängt med så bra. Hon har vuxit under denna sommar, både kroppsligt och mentalt, och det kändes tyckte jag idag. Hon får även ta del av de "större" barnens aktiviteter på skolan, genom att hon får välja vad hon vill göra på elevens val. Hon väljer musik och det är kul för det älskar hon verkligen...
Hoppas att denna dagen speglar hur hennes skoldagar kommer att se ut framöver. Men det är nog för mycket att önska det - men vi får vara glada för varje bra dag som hon har och de framsteg hon gör. Men denna dag kommer jag att bära med mig länge...
Jag ska försöka att ta ett litet kliv från henne genom att jag sitter i ett grupprum i klassrummet och lärarna har larmet som de kan trycka på. Jag sitter 2 sekunder från henne men ett steg som känns lite jobbigt men samtidigt så måste det ske. Samtidigt som hon aldrig kan lämnas ensam och utan uppsikt så ska hon kunna utvecklas utan mamma eller pappa hos sig hela tiden - detta är väl det första steget till att så småningom skola in en utomstående assistent för skoldagarna.

3 kommentarer

Malin

23 Aug 2012 10:11

Härlig läsning!
Kram

Jenny

23 Aug 2012 21:30

Åhh, vad det känns i mitt hjärta Ann ❤. Du är såå duktig som faktiskt tar steget. Kramar till dig ❤❤❤

Mia

24 Aug 2012 19:05

<3 Kramar till er!

Kommentera

Publiceras ej