Efter en vecka som var tuff, inte utifrån Sagas kramper utan mer från mitt håll, så har helgen varit helt underbar. Fick förra helgen mig en riktig tankeställare  över livet och att jag själv måste ta hand om mig själv lite bättre. Jag kan ju inte ta hand om det bästa jag har i livet, min familj, om jag inte först tar hand om mig själv. Det vet jag ju sen tidigare men tydlig så måste jag få mina fötter undansparkade först...
Hur som helst så blev det några dagar med mycket funderingar, reflektioner och vila för att framemot slutet av vecka ta tag i livet igen. Som genom ett under så hade Saga några lugnare dagar just då :-).
 
I helgen var det då dags för familjehelgen som jag planerat för i 4-5 månader och arrangerar för Svenska Epilepsiförbundets räkning. Det var ett antal glada och förväntansfulla både barn o vuxna som vi mötte på fredagens eftermiddag. Vilken helg vi fick... Och vädret stod oss bi också. Det var med sorg för en del som vi skildes åt i går kväll, både hos föräldrar, barn och oss ledare & arrangörer.
                                                 
                                                     
Lite bilder från miljön och barnen/ungdomarnas dagar, sol, skratt, glass, bus, lek, fika, måla, pyssel, frukt och mycket annat. Både små och stora var roade och hade kul. Nu nu lite bilder från oss vuxna...   
                                                      
 Här ser vi kanske inte riktigt lika roade ut som barnen men jag kan intyga att det var många viktiga och givande samtal som fördes i detta rum och flera föreläsningar som många tyckte var bra... Det var mycket som vi hann beröra under dessa två dagar och det var många känslor i omlopp, både glädje och en del sorg men för att kunna vara hel så måste båda finnas. Jag åkte därifrån med många nya erfarenheter och mycket energi efter alla samtal som förts och alla fina möten vi haft och jag tror att deltagarna även åkte därifrån med goda känslor.
 
Jag är oerhört stolt över min stora dotter Sara som deltog under det samtal vi hade kring familj och syskon, så starkt av henne och Sagas kusiner som var med som ledare, så roligt... Alla ledare var så bra, ni är BÄST.
 
Saga krampade mycket under helgen och har fortsatt idag med flera doser akutmedicin men allt går vidare och vi ser fram emot nästa äventyr. 
 
Många varma härliga kramar till alla
Njut av livet och ta hand om er
kramar och lycka 
 
 

2 kommentarer

Lena Sundqvist

19 May 2014 14:51

<3 <3 <3

Svar: Kram ♥♥♥
Ann Andersson

Tina

19 May 2014 18:31

❤️❤️❤️

Svar: Kram <3 <3 <3
Ann Andersson

Kommentera

Publiceras ej