Nu har Saga varit inne i en jobbigare period igen med framförallt många GTK och toniska kramper men även de lindrigare varianterna och NCSE dagar. Många doser akutmedicin har även behövts för att bryta kramper och NCSE. Nu har vi haft några dagar med en-två kramper per dag och då lite lugnare förlopp också.
Tyvärr så har även jag varit låg under dessa veckor, mycket tankar och mycket att göra, känns det som. Vakna nätter, ligger ofta 2-3 timmar och bara funderar funderar och funderar över vad jag behöver göra, hur livet är osv. De nätterna är jobbiga. Men så är det ju för alla som lever under stress och press. Jag vet med mig själv att om jag låter det vara och bero så brukar, jag säger brukar för helt plötsligt så kanske det inte gör det, det vända och allt känns ljusare igen.
Vi har snart två veckor av press och tunga besked att vänta, då Saga ska genomgå en totalutredning. Känns jättebra att det blir av men samtidigt så känns det oroligt för vilka besked vi kommer att få svart på vitt. Vi vet i själen och hjärtat hur det ser ut men att få det bekräftat och nedskrivet blir nog tyngre än vi kan ana.
Men nu tar vi nya tag och Saga har korttids i helgen och det lever hon upp av i alla fall. Vi ska träffa fina vänner och njuta av varandra lite. Kanske också börja tänka på julklappar och se med glädje fram emot den tiden. Tagga ner och försöka njuta av livet här och nu...
Kramar alla fina

1 kommentarer

Anonym

11 Nov 2013 20:08

Va tungt det varit :( Hoppas det vänder nu, vi får ge varandra positiv energi på fredag. Önskar er massa lycka till de kommande två veckorna! Kramar Jenny (L)

Kommentera

Publiceras ej