Idag kände jag en stor portion glädje och tacksamhet över att Saga kunde vara på Busfabriken i 3 timmar utan någon kramp. Hon hade som vanligt någon kort frånvaro men det är helt ok bara de stora håller sig borta...
Hon och asistenten hade det så roligt och gjorde de flesta sakerna - dock inte rutschkanan som är som "fritt fall" och det gjorde inget kan jag ju säga. Men det syntes att hennes kropp inte orkade hela tiden, de kom och pausade hos mig ungefär varje kvart men sedan också när hon klättrat upp för "vulkanen" en gång och skulle göra det igen så orkade inte kroppen utan hon föll ner två gånger i rad.
Men som sagt var - hela tiden gick det bra och det är det viktigaste. Vilket lyft det känns som det är med en utomstående assistent för Saga. Jag och hon får lite distans till varandra - vilket inte skadar känner jag - både för hennes och min skull. Sedan kan vi göra andra saker också där vi tidigare har kännt att vi behöver vara två som kan hjälpas åt om hon krampar eftersom vi inte har dubbelbemanning. Nu kan vi göra det för då finns jag med också fast som mamma då och det är inte helt fel ♥.
 
Det var skönt att inte vara hemma idag då dom har bilat upp badrumsgolvet idag och det lät oerhört mycket hörde vi när de höll på en liten stund när vi kommit hem. Så underbart att bostadsanpassningen i badrummet är på G nu så blir det lättare för Saga att duscha/bada och lättare för oss om hon krampar i badet, vilket hon tenderar att göra.
Nu har vi midsommar snart och efter det så ska Saga på Sötåsenlägret - det är med fjärilar i magen som jag tänker på det nu men jag vet också att Saga kommer att ha så kul... men tankarna finns ju där om hon skadar sig. Men det kan hända när som helst och var som helst och det finns sjukhus i närheten. Och jag ges möjlighet att träffa fina vänner under några dagar, det är med glädje som jag tänker på det.
Kramar till er alla och

3 kommentarer

Anonym

18 Jun 2013 21:59

Jag blev glad redan när jag såg kortet idag på fb. Det värmde i hjärtat. Att du nu skriver att dagen blev så bra är underbar läsning, önskar er en härlig midsommar. Kramar från Jenny (Linn) m familj <3

Anonym

18 Jun 2013 23:19

Härlig läsning som ger hjärtat vingar <3 Underbar krampfri midsommar <3

Emilie

25 Jun 2013 12:34

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Kommentera

Publiceras ej