I morgon tar vi vårt pick och pack och åker hem efter knappt två veckor på sjukhuset. Saga har blivit sakta men säkert piggare. Hennes apati och håglöshet är borta men den försämrade motoriken och obalansen finns kvar. Det kommer nog dröja innan det blir bättre. 
Nu är i alla fall den medicin som gjorde hennes allmäntillstånd så dåligt borta och den nya höjd. 
Vi har kanske inte de allra största förhoppningarna att kramperna ska bli färre men vi hoppas och drömmer förstås om det. 
Vi  hoppas att vi nästa vecka kan åka till skolan och hälsa på lite för att få tillbaks en del av vardagen och livskvaliten. Målet är att Saga ska kunna åka på sin korttids på Ågrenska om några veckor. Hon längtar så dit.
Önskar er alla en fin och mysig helg. Njut av dagen och var rädda om varandra. Kramar.

7 kommentarer

Birgitta

24 Jan 2013 21:23

Åååå va glad jag blir. lycka till med allt när ni kommer hem
♥ ♥
Krama Saga från mig
Kram gittan

Eva

24 Jan 2013 21:29

Åh, så skönt att höra! Jag har tänkt mycket på henne!

Hoppas ni nu får bli ordentligt överraskade och se henne bli bättre och bättre.

Eva med H

Anonym

25 Jan 2013 06:39

Håller mina tummar att det ska fungera bättre nu. Och jag hoppas verkligen ni kommer iväg till ågrenska!!
Kram! Jenny (Linn)

Torun

25 Jan 2013 09:45

Yiiihaa - äntligen lite goda nyheter! SOM ni har förtjänat det!! Hoppas att det fortsätter på den inslagna vägen och bara blir bättre och bättre! En riktigt skön och avspänd helg önskar jag er allihop!

Tina

26 Jan 2013 16:26

Åh. Vad skönt att det iallafall är lite bättre! Håller tummarna för att det fortsätter att stabiliseras! Och jag hoppas att ni har en bra, skön helg!
Kram!!

Mia

27 Jan 2013 10:33

<3 Kram till er alla kära syster <3

Erika

30 Jan 2013 22:24

Hej. Håller tummarna vi också. Man får ta dag efter dag, så gör vi, om vi nu ska jämföra, vilket är onödigt. Men ta dag efter dag samtidigt som man ändå på något sätt försöker planera samtidigt. Ja det där lät svårt o skumt, men det är epilepsi oxå.

Kommentera

Publiceras ej