I år kan Saga uppleva julen. För precis ett år sedan var hon så dålig så vi inte  trodde att  det skulle sluta gott. Då kunde hon inte alls uppleva julen, inget pyssel, ingen glädje, inget värdigt liv men nu har hon fått tillbsks livet. Självklart har hon kvar sin svårbemästrade epilepsi med allt mellan 50-100 anfall/kramper i månaden men hon LEVER. Ska inte ta ut något  i förskott för det är fortfarande en vecka kvar på månaden men än så länge  så har vi bara gett en dos akutmedicin och det är så många år sedan det hände under en månad så det känns overkligt men en  UNDERBAR julklapp.
Ska/vågar inte summera året än det blir senare för vi vet att epilepsin för Saga och många andra med svår epilepsi, oavsett syndrom eller ej,  är föränderlig så allt kan hända på en vecka.
Men oavsett vad som har hänt och händer så har vi en tjej som kämpar på i med o motgång, i glädje o i tårar, i kramper och i utslagenhet. I alla lägen kämpar hon för att hon är hon och att vi alla aldrig ger upp för henne...
Hon vet att livet är underbart men ibland måste man kämpa lite extra för livet, det får alla göra fast med olika förutsättningar.  Våra o Sagas förutsättningar är i mångas ögon "omöjliga" att leva med men för oss finns inget annat liv, eller alternativ för den delen, men hade vi kunnat leva om så är jag inte så säker på att vi valt bort detta liv för vi har lärt oss så mycket om livet, om oss själva, om andra osv. som vi hade missat med ett "vanligt" liv. Jag vet att alla, nästan i alla fall,  har sina motgångar i livet som är tunga på ett eller annat sätt, fast oftast övergående.  I vårt fall, och andra med terapiresistent epilepsi, så är det inte övergående utan livslång oro o stress. Däför blir livet aldrig som det var innan, därför måste man göra det bästa av det man har, därför måste livskvaliten bejakas och bevakas, den fär inte försvinna det är det absolut viktigaste för att orka. 
 
Nu vill jag önska alla som läser och följer oss genom min blogg en RIKTIGT GOD JUL OCH ETT GOTT SLUT PÅ ÅRET. Och tack för att ni finns där ute. 
KRAMAR O LYCKA
 
 

3 kommentarer

Jenny

23 Dec 2013 09:27

Härlig läsning min vän <3 Önskar dig och familjen en riktigt härlig jul och ett gott slut på det nya året.
Många kramar ❤️❤️❤️

Svar: Tack vännen och lycka till er. Kramar i massor till hela din fina familj.
Ann Andersson

Tina

23 Dec 2013 12:08

Jag ser att mitt inlägg som jag gust skrev inte är helt olikt ditt :) !
Låter så underbart att det är en mycket bättre tid nu än för ett år sedan! Gör mig så glad!
F har haft ganska många GTK hos sin pappa nu men jag hoppas att det kan innebära att han slipper en stund de närmaste dagarna!
Allt gott till er och en underbar jul önskar jag er!
Kram!

Svar: Tack Tina och jag säger som du - mycket likheter i inläggen. Kram och lycka över juldagarna och för all framtid, men mest önskar jag lugn för sonen och er över juldagarna.
Ann Andersson

Marie

23 Dec 2013 22:20

GOD JUL TILL ER ALLA
FRÅN OSS MARIE MED FAMILJ
KRAMAR

Svar: Åh tack och detsamma till er alla, ha en fin och mysig jul. Kramar <3
Ann Andersson

Kommentera

Publiceras ej