Lite tveksam var jag när jag fick påsarna,
påminner om dropp påsar på sjukhuset
men innehåller nudlar som bara innehåller 0,4 kh/100g.
Lagade en pasta carbonara så här:
68 g grädde
20g smör
1 msk rapsolja
1 ägg
Vispa ihop och koka upp under vispning.
Tillsätt 30-50 g rökt skinka, kassler, bacon eller som i mitt fall rökt renstek.
Tillaga nudlarna enligt anvisningarna på påsen.
Arvid orkade äta upp 100g nudlar och all sås men var sedan stopp mätt.
Hela portionen med 100g nudlar innehåller bara 2,4 kh så det är en snål måltid.
Tyvärr blev den uppäten innan jag kom ihåg att jag skulle ta en bild
men kanske nästa gång att jag hinner vara med.

Arvid är jätte duktig, när vi var på affären gick han bort till godishyllorna,
jag sa åt honom " Kom ihåg att du inte kan äta det där"
svaret blev " Ja men jag tittar bara" .

På fredag kommer vårt första riktiga elddop,
kalasfredag på skolan och de ska äta tårta.
Arvid ska givetvis ha med en egen "tårta"
och det ska bli spännande att se hur de andra hanterar att DE inte får smaka.
Jag funderade först på att bjuda hela klassen på Abbes tårta
men tänkte sedan att han kan få vara speciell med sin magiska mat som INGEN får smaka.

4 kommentarer

Ann Andersson

31 Jan 2012 19:03

Abbe är verkligen duktig och du också som har denna energi att hitta på all mat själv... hoppas att det fortsätter så positivt som det har gjort för er... kram

Malin

01 Feb 2012 07:40

Tänkte beställa nudlarna och prova på Ebba.

Igår fick jag hem cocos mjöl och ostknappar från Lchf butiken.

Ostknapparna var goda men lite hårda, kommer bli bra snacks till helgen. Innehåller 0 kolhydrater.

Anja Randa

08 Feb 2012 21:10

Hej

Har precis hittat er blogg. Så glad jag blir att hitta någon som skriver upp recept i bloggen.Ska följa er blogg nu. Har hållt på med MAD i 1 ½ år, men ideerna tar slut, tycker att jag hittar på masser men han vill inte ha... Är inget datasnille så jag har dragit mig för att leta på bloggar eller fb.Men nu måste jag hitta nya ideer och få en ny tändning. Så min första fråga är var nudlarna är köpta? Mvh Anja Randa

Anonym

08 Feb 2012 21:22

Hej

Har precis hittat er blogg. Så glad jag blir att hitta någon som skriver upp recept i bloggen.Ska följa er blogg nu. Har hållt på med MAD i 1 ½ år, men ideerna tar slut, tycker att jag hittar på masser men han vill inte ha... Är inget datasnille så jag har dragit mig för att leta på bloggar eller fb.Men nu måste jag hitta nya ideer och få en ny tändning. Så min första fråga är var nudlarna är köpta? Mvh Anja Randa

Kommentera

Publiceras ej